علت تار شدن صفحه تلویزیون سونی

تار شدن صفحه تلویزیون سونی یکی از مشکلات شایع این دستگاه به شمار می رود. علت تار شدن صفحه تلویزیون سونی در اکثر مواقع به دلیل عدم تطابق رزولوشن صفحه نمایش تلویزیون با سیگنال دریافتی است. البته این مشکل دلایل دیگری نیز دارد که در ادامه این مقاله به طور مفصل به شرح و توضیح آن ها خواهیم پرداخت. اگر شما هم از کاربران تلویزیون سونی هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل تار شدن صفحه تلویزیون سونی چیست؟

دلایل تاریک شدن صفحه تلویزیون سونی

تار شدن یا کم نور شدن تصویر تلویزیون دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. دلایلی از جمله نقص نرم افزاری یا سخت افزاری که در نهایت موجب تاریک شدن صفحه تلویزیون سونی می شود.

اگر هنگام تماشای تلویزیون متوجه شدید که صفحه نمایش آن بسیار تاریک است در ابتدا باید تنظیمات نور و روشنایی و کنتراست تصویر را بررسی کنید و از درست بودن آن ها مطمئن شوید و سپس موارد بعد را بررسی کنید. فعال بودن حالت صرفه جویی در انرژی نیز موجب تاریک شدن صفحه تلویزیون سونی می شود که طبق تنظیمات موجود در دفترچه راهنمای تلویزیون می توانید آن را غیرفعال کنید.

دلایل تار شدن صفحه تلویزیون سونی چیست؟

  • تنظیمات اشتباه نور و روشنایی

اولین موردی که در مواجه با مشکل تاری تصویر تلویزیون سونی باید چک کنید تنظیمات مربوط به نور و روشنایی تصویر است. گزینه های مربوط به میزان نور ، کنتراست تصویر و شارپنس از جمله مواردی هستند که باید آن ها را بررسی و در محدوده دلخواه تنظیم کنید.

  • مشکل در سیگنال تلویزیون

گاهی اوقات ممکن است مشکل از جریان برق ورودی به دستگاه باشد. در این شرایط تلویزیون را از سه راهی متصل شده به آن را جدا کنید و دستگاه را مستقیم به پریز برق وصل کنید. با این اقدام در اکثر موارد مشکل محو بودن تصویر برطرف می ‌شود.

  • خرابی کابل های ورودی تلویزیون

یکی از دلایل مشکل تاری تصویر تلویزیون ، خرابی کابل HDMI یا Component  است که تاثیر مستقیم در کاهش کیفیت صدا و تصویر دارد. اگر از کابل آنالوگ استفاده می کنید حتما در نظر داشته باشید که از نوع Composite باشد.

  • خرابی بک لایت تلویزیون

یکی از شایع ترین دلایل تار شدن تصویر تلویزیون سونی خرابی قطعه بک لایت است. بک لایت در قسمت پشت پنل قرار دارد که به وسیله تابش نور تصاویر را روی نمایشگر نشان می دهد. اصلی ترین نشانه خرابی بک لایت کم نور شدن تصویر و بی کیفیت شدن ان است.

رفع مشکل تار شدن صفحه تلویزیون سونی

رفع مشکل تار شدن صفحه تلویزیون سونی

جهت رفع مشکل کم نور شدن صفحه تلویزیون سونی موارد زیر را بررسی کنید:

  • کابل ها و اتصالات تلویزیون را چک کنید و در صورتی خرابی آن ها را عوض کنید.
  • تلویزیون را خاموش کرده و از برق بکشید و مجدد به برق وصل کنید.
  • لوازم جانبی متصل به تلویزیون را به یک پریز یا محافظ برق دیگر متصل کنید.
  • تنظیمات تصویر را بازنشانی کنید.
  • تلویزیون را به روز رسانی کنید
  • تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

تعمیر تلویزیون سونی

مشکل تار شدن تصویر تلویزیون سونی دلایل مختلف نرم افزاری و سخت افزاری دارد. اگر مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد را بررسی کنید و مشکل همچنان پابرجا بود بهتر است با نمایندگی تلویزیون سونی تماس بگیرید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن برای بررسی و رفع مشکل به محل شما اعزام می شوند تا در صورت نیاز اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه تلویزیون شما کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *