رفع لکه های سیاه روی تلویزیون سونی

یکی از دلایل شایع و عمده در تعمیرات تلویزیون وجود لکه های سیاه روی تلویزیون سونی است. در صورت مشاهده این  مشکل بر روی صفحه تلویزیون سونی و برای جلوگیری از آسیب دیدن بیشتر دستگاه باید اقدام به از بین بردن این مشکل نمود .

گاهی اوقات شاید برای از بین بردن این  لکه سیاه نیاز به تعویض قطعات اصلی دستگاه هم باشید که در این صورت بایستی کار را به تعمیرکار متخصص نمایندگی تلویزیون سونی بسپارید تا این مشکل دستگاه شما را بر طرف کند.

تلویزیون دارای قطعات حساس و آسیب پذیری است مانند بک لایت, پیکسل, پنل و… که کوچکترین ضربه و آسیب می تواند باعث بروز اختلال و خرابی در کارکرد آن دستگاه شود .

عواملی مثل گرد و خاک و رطوبت در محیطی که دستگاه در آن قرار دارد –ضربه خوردن به تلویزیون – اختلال در بک لایت یا پیکسل و پنل ها – نفوذ آب و مایعات به داخل دستگاه می تواند از دلایل شایع این مشکل بروی تلویزیون سونی شما باشد. ما در این مقاله به دلایل ایجاد این مشکل بر روی صفحه تلویزیون و راه حل های برطرف کردن آن می پردازیم.

رفع لکه های سیاه روی تلویزیون سونی

دلایل ایجاد لکه های سیاه روی تلویزیون سونی

  1. خرابی بک لایت

این عامل یکی از دلایل اصلی و شایع ترین علت سیاه شدن تلویزیون سونی است. زیر صفحه نمایش لامپ هایی وجود دارد که باعث روشن شدن و ایجاد نور بر روی صفحه تلویزیون شما می شود که اگر یک یا چند تا از این لامپ های بک لایت آسیب ببیند و خاموش شود باعث اختلال و سیاه شدن صفحه دستگاه  شما می شود. گاهی اوقات یک یا چند ردیف از لامپ های بک لایت خراب می شوند که خرابی و سوختن این لامپ ها باعث می شود بخشی از صفحه نمایشگر شما سیاه و تاریک شود و اگر این مشکل خرابی لامپ ها گسترده تر شود میتواند منجر به سیاه شدن کل صفحه تلویزیون و نمایشگر تلویزیون سونی شما شود.

  1. خرابی پنل

خرابی پنل دستگاه نیز یکی از دلایل شایع در ایجاد لکه های سیاه روی تلویزیون سونی می باشد . پنل تلویزیون شامل تعدادی سلول های الکتریکی است زمانی که به آن ها انرژی می رسد نور ایجاد می شود و تصویر را به نمایش می گذارد. پنل تلویزیون یکی از قطعات مهم در تلویزیون است که در کیفیت دستگاه شما نقش بسزایی دارد. لیکویید و ماژور در پنل تلویزیون شما نقش اساسی دارد و در صورت بروز مشکل در آنها باعث ایجاد لکه های سیاه روی تلویزیون سونی می شود.

  1. پیکسل سوختگی

یکی دیگر از دلایل آسیب دیدن صفحه تلویزیون و سیاه شدن آن در اثر پیکسل سوختگی است. در تمامی تلویزیون ها ممکن است پدیده پیکسل سوختگی رخ دهد و باعث سیاه شدن صفحه ی تلویزیون گردد .

پیکسل سوخته به معنای بخش هایی از نمایشگر است که رنگها را اشتباه نمایش می دهند که با سایر قسمت ها تفاوت دارند. اگر هرکدام از پیکسل های صفحه نمایشگر به درستی کار نکنند یا معیوب شوند لکه های سیاه روی تلویزیون سونی ایجاد می کنند با شناسایی و ترمیم پیکسل معیوب و آسیب دیده به سادگی می شود مشکل را بر طرف کرد.

تعمیر لکه سیاه روی صفحه تلویزیون سونی
  1. عوامل محیطی و نفوذ گرد و خاک و مایعات

وقتی به مرور زمان گرد و خاک محیط بر روی صفحه نمایشگر می نشیند به مرور زمان به داخل تلویزیون نفوذ کرده و با گذشت زمان وارد منافذ موجود در بدنه تلویزیون گردیده  لکه های سیاه رنگ را بوجود می آورد. گاهی اوقات این لکه ها با یک دستمال نرم به سادگی از بین می روند اما در برخی موارد قسمت های داخلی دستگاه نیز باید تمیز گردد که این کار با ابزارهای پیشرفته تری انجام می پذیرد و بهتر است این کار را به یک متخصص در این زمینه بسپارید و از یک تعمیر کار متخصص و مجرب کمک بگیرید.

تعمیر لکه سیاه روی صفحه تلویزیون سونی

گاهی اوقات ممکن است تلویزیون شما دچار مشکلاتی از جمله ایجاد لکه های سیاه روی تلویزیون سونی شما شود. اگر پس از بررسی تنظیمات تلویزیون همچنان مشکل برطرف نشد بهترین راهکار تماس با یک تعمیرکار و متخصص حرفه ای نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی می باشد. اگر تلویزیون شما از برند سونی است و نیاز به تعمیر دارد با خیالی آسوده کار را به تکنسین های متخصص ما بسپارید متخصصان تعمیر تلویزیون سونی با سال ها تجربه و تخصص بهترین خدمات را ارائه می دهند و با  کمترین هزینه ممکن تلویزیون شما را تعمیر خواهند کرد چرا که تیمی از خبره ترین کارشناسان تعمیر و فروش حضور دارند تا سرویس ها و خدمات تخصصی را به شما مشتریان عزیز ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *