تعمیر پلی استیشن سونی

بسیاری از گیمرها با مشکلات مختلفی در کنسول ‌های پلی ‌استیشن سونی خود مواجه می ‌شوند. که ممکن است به علت روشن ماندن زیاد دستگاه و استفاده بیش از حد از آن و عدم استفاده درست از دستگاه باعث خراب شدن پلی استیشن شود. و نیاز به تعمیر پلی استیشن سونی شما باشد که درصورت بروز مشکل باید با متخصصین آن تماس گرفته یا به مراکز معتبر نمایندگی پلی استیشن سونی مراجعه کنید ، دلایل مختلفی می‌توانند باعث اختلال در عملکرد پلی ‌استیشن شوند که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

تعمیر پلی استیشن سونی

رایج ترین مشکلات پلی استیشن سونی

  1. روشن نشدن پلی استیشن

از جمله مشکلات رایج پلی استیشن سونی و راهکار های اولیه برای تعمیر و درست کردن پلی استیشن روشن نشدن دستگاه است که با بررسی کابل و چک کردن فیوز و بررسی منبع تغذیه می توان مشکل را حل کرد.

  1. مشکلات تصویر صفحه پلی استیشن

 از جمله مشکل رایج دیگر سیاه شدن صفحه دستگاه می باشد. در بیشتر مواقع قطع شدن تصویر،سیاه سفید شدن و یا پرش تصویر به واسطه خرابی کابل HDMI می باشد.اگر با تعویض کابل و نمایشگر(تلویزیون) همچچنان مشکل وجود داشت احتمال خرابی پورت HDMI دستگاه و یا برد دستگاه می باشد.

  1. خرابی دسته های پلی استیشن

سومین مشکل رایج پلی استیشن که نیاز به تعمیر اولیه دارد مشکل دسته های دستگاه می باشد که با راهکار هایی از جمله تعویض باتری‌ها ، اتصال بلوتوث ، بررسی دکمه ‌ها مشکل رفع می شود.

  1. مشکل صدا در پلی استیشن

چهارمین مشکل صدا های عجیب از دستگاه است که با تمیز کردن دستگاه و بررسی هارد دیسک می توان مشکل ایجاد شده را درست کرد.

  1. نخواندن سی دی توسط پلی استیشن

 آخرین مشکل نخواندن سی دی در پلی استیشن سونی می باشد اگر لنز دستگاه شما سالم است،مشکل نخواندن و اجرا نشدن بازی با وجود قرار دادن دیسک در پلی استیشن به واسطه استفاده از سی دی های کپی می باشد.

دستگاه های پلی استیشن به طور پیش فرض از دیسک های غیر اورجینال ساپورت نمی کنند. برای رفع این مشکل شما دو راه دارید: استفاده از سی دی های اورجینال و تغییر در سخت افزار پلی استیشن. دقت کنید در صورتی که قصد دارید تا این قابلیت بر روی دستگاه شما فعال شود، حتما آن را در نمایندگی پلی استیشن سونی انجام دهید.

انواع مشکلات پلی استیشن سونی

  • مشکلات نرم ‌افزاری 
    مشکلات نرم افزاری در پلی‌ استیشن ‌های سونی می‌ توانند بسیار متنوع و پیچیده باشند. از اختلالات جزئی در اجرای بازی ‌ها تا عدم روشن شدن کامل دستگاه، این مشکلات می ‌توانند تجربه بازی‌کردن شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهند. در صورتی که مشکل نرم ‌افزاری پیچیده باشد بهتر است به یک تعمیرکار متخصص در نمایندگی پلی استیشن سونی مراجعه کنید.
  • مشکلات سخت افزاری
    خرابی برد اصلی پلی ‌استیشن سونی مشکلی جدی که نیاز به توجه دارد برد اصلی یا مادربرد قلب تپنده‌ی هر کنسولی از جمله پلی ‌استیشن است. این قطعه، تمامی اجزای دیگر کنسول را به هم متصل کرده و وظیفه کنترل و هماهنگی آن‌ها را بر عهده دارد.

 بنابراین، خرابی برد اصلی می‌تواند به معنای پایان کار پلی‌استیشن شما باشد. اگر تعمیر برد اصلی امکان ‌پذیر نباشد یا هزینه آن مقرون به صرفه نباشد، بهترین راه حل تعویض آن با یک برد اصلی جدید است همچنین برای تعمیر یا تعویض برد اصلی، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص پلی ‌استیشن سونی مراجعه کنید.

هزینه تعمیر پلی استیشن سونی چقدر می شود؟

چه زمانی پلی استیشن سونی نیاز به تعمیر دارد؟

پلی استیشن سونی مانند دیگر دستگاه های الکترونیکی در گذر زمان ممکن است دچار مشکلاتی شود که نیاز به تعمیر پیدا کند. خرابی هارد دیسک یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است در پلی ‌استیشن ‌ها رخ دهد.

 این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی از جمله استفاده نادرست، ضربه خوردن، گرم شدن بیش از حد و یا حتی گذشت زمان و فرسودگی قطعات اتفاق بیفتد. برای رفع این مشکل بهتر است به یک تعمیرکار متخصص در نمایندگی پلی‌استیشن سنی مراجعه کنید تا هارد دیسک را تعمیر کند یا در صورت نیاز تعویض کند.

کدام مدل ‌های پلی ‌استیشن سونی قابل تعمیر هستند؟

به طور کلی، اکثر مدل ‌های پلی‌استیشن قابل تعمیر هستند. چه پلی‌استیشن ۱ کلاسیک باشد، چه پلی‌استیشن ۴ پرو یا پلی‌استیشن ۵، بسیاری از قطعات آن‌ها قابل تعویض و تعمیر هستند. با این حال، میزان سهولت تعمیر و هزینه آن بسته به مدل، نوع خرابی و در دسترس بودن قطعات یدکی متفاوت است.

هزینه تعمیر پلی استیشن سونی چقدر می شود؟

هزینه تعمیر پلی استیشن سونی به نوع مشکل و مدل پلی استیشن و قطعه معیوب و مرکز تعمیرات بستگی دارد. شما می توانید جهت اطلاع دقیق تر از هزینه تعمیرات پلی استیشن سونی خود ، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. همچنین شما به طور حضوری نیز می توانید به نمایندگی مجاز سونی در تهران و کرج مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *